lørdag 10. januar 2015

Fullkornsrisotto med scampi

Jobber meg sakte men sikkert gjennom det siste heftet fra Rema. Neste rett som ble testet er fullkornsrisotto med scampi. Det blir alltid helt umulig å følge oppskriften slavisk fordi det som regel er et eller annet jeg ikke får tak i. Og spare tid er litt av poenget med å bruke disse oppskriftene, derfor orker jeg ikke kjøre fra butikk til butikk å lete etter ingredienser.
Denne gangen fikk jeg ikke tak i rå scampi, det ble derfor ferdig kokte. Men jeg tinte de først og kokte de ikke lenge- så jeg tror ikke det gjorde så stort utslag.
Brukte heller ikke dill i retten, fordi jeg ikke er så veldig glad i dill. Jeg valgte også å bare ha en pose ris, det var fordi vi ikke var så mange til middag. Og synes det ble nok ris som det ble, puttet litt mer paprika istedet.
Kommer jeg til å lage dette igjen? Ja, det tror jeg. Ser at jeg også kan gjøre om oppskriften ved å variere på ingrediensene.

Oppskriften finnes her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar